Poľský vodič nepochopil, že je na Slovensku

Autor: Marián Klenko | 28.10.2011 o 10:08 | (upravené 28.10.2011 o 10:21) Karma článku: 8,66 | Prečítané:  3098x

Médiá včera priniesli informáciu o netypickej dopravnej nehode. Poľský vodič havaroval na neotvorenom úseku diaľnice R1 medzi Banskou Bystricou a Nitrou. Nevšimol si, že cesta bola uzavretá pre motorové vozidlá a pravdepodobne sa na ňu dostal cez vstup, ktorý je určený pre stavebnú techniku. Fyzicky pri tom žiadnu zátarasu neodstránil. Jeho auto zastavil náraz do betónovej hrádze až po niekoľkých desiatkach kilometrov pohodlnej jazdy.

Poľský vodič zrejme nepozná miestne reálie a neuvedomil si, v akej krajine sa nachádza. K otvoreniu spomínaného úseku rýchlostnej cesty malo dôjsť ešte koncom septembra. Ministerstvo dopravy však oznámilo, že termín otvorenia sa o niekoľko týždňov oddiali. Kvôli chýbajúcim dokumentom, ktoré mala (podľa rezortu) dodať spoločnosť, zodpovedná za výstavbu. Ministerstvo malo pritom dostatok času na kontrolovanie priebehu výstavby aj včasné zabezpečenie dokumentácie od koncesionára.

 

Kritici neskoršieho otvorenia úseku rýchlostnej cesty  špekulujú o tom, či byrokratické obštrukcie nesúviseli (len) so snahou spochybniť výstavbu diaľnic za predchádzajúcej vlády? Firma realizovala zákazku formou projektu verejno-súkromného partnerstva, za ktorý štát neplatí pri výstavbe, ale v postupných splátkach. Súčasťou projektu je výstavba, ale aj 30-ročná prevádzka, údržba a financovanie.

 

Nový úsek rýchlostnej cesty R1 sa konečne otvára. Nie však vďaka dopravnej politike Figeľovho rezortu, ale napriek nej. Horšou správou pre vodičov je, že budúci rok sa zrejme neuskutoční veľkolepo ohlasovaný plán rekonštrukcie ciest prvej triedy. Z budúcoročného rozpočtu má rezort dopravy na ich opravy dostať namiesto pôvodných 180 mil. eur len polovičnú sumu, peniaze budú chýbať aj v ďalších rokoch.

 

Podľa Ministerstva financií má rezort dopravy skorigovať program rekonštrukcie ciest prvej triedy. Na základe limitov vládou schváleného štátneho rozpočtu. V roku 2013 má na cesty chýbať 174 mil. eur, o rok neskôr 219 miliónov. Táto situácia zrejme nesúvisí len s finančnou situáciou v štáte, ale aj predčasnými voľbami. A s nimi spojenými zápasom o voličské hlasy. A možno odlišnou pozíciou pravicových strán na úrovni koalícia – opozícia.

 

Nech už sa ministrom dopravy v budúcej vláde, ktorá vzíde z marcových predčasných volieb stane ktokoľvek, dôležité je, aby to nebol nominant Kresťanskodemokratického hnutia. Ak by sa ním opäť stal predstaviteľ tejto strany, tak budeme z Bratislavy do Košíc ešte veľmi dlho jazdiť cez Maďarsko.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.

SVET

Pozrite si, ako za dva roky zničila vojna Donecké letisko

Miesto bojov medzi proruskými separatistami a ukrajinskou armádou.


Už ste čítali?